Blog Post

Prima generație de designeri scandinavi și piesele lor de mobilier iconice

27 februarie 2019
Un living cu mese și scaune și un scaun galben

Designul scandinav își găsește rădăcinile într-un set de idealuri aparte: dorința de a crea obiecte uzuale frumoase, practice, accesibile și potrivite pentru producția în masă. Designul scandinav modern a apărut în anii 1930, o eră când tinerii artiști și designeri începeau să își seteze ca misiune funcționalismul, simplificarea formei și democratizarea designului, dedicându-se îmbunătățirii calității vieții de zi cu zi.


Prin urmare, cele cinci țări scandinave – Danemarca, Finlanda, Norvegia, Suedia și Islanda – au în comun o cultură vizuală distinctă. Designul scandinav este dictat de bun simț, spirit practic și dorința de a face obiecte frumoase care sunt accesibile oricui. IKEA, emblema designului suedez, probabil exprimă cel mai bine această filozofie, susținând „designul democratic” ca fiind combinația ideală dintre formă, funcționalitate, calitate, sustenabilitate și cost mic.


Termenul „design scandinav” – apărut pentru prima dată în anii 1950, în urma unei expoziții care a circulat în Statele Unite și Canada – a devenit în prezent sinonim cu această atitudine democratică. Înseamnă produse simple și accesibile, inspirate din natură, dar și a te bucura de mediul domestic. Această filozofie poate fi ușor de înțeles dacă luăm în considerare spațiul geografic și climatul din această zonă. Vremea este deseori extremă: poate fi extraordinar de rece, zilele sunt scurte iarna și au foarte puțină lumină. Astfel, nordicii tind să își concentreze atenția pe casele lor, care le oferă confort și un simț de bunăstare.


Un cuvânt danez, care este foarte dificil de definit, exprimă perfect această perspectivă: hygge (pronunțat „hoo-ga”). S-ar putea traduce în dorința de a crea o atmosferă relaxantă și confortabilă, care rezultă într-o experiență simplă, dar care are un impact profund asupra bunăstării. Hygge – lumina lumânării, timpul petrecut cu familia și prietenii, a savura o mâncare bună însoțită de conversație plăcută, pe scurt, micile plăceri ale vieții – poate fi cea mai bună armă împotriva lungilor și întunecatelor ierni scandinave. Acesta este spiritul și contextul în care designerii scandinavi au lucrat întotdeauna. Designul face parte din viața de zi cu zi a nordicilor. Joacă un rol central în balanța dintre natură, spații largi și deschise, și căminul, coconul cald și confortabil unde scapă de elementele reci și dure ale lumii care îi înconjoară.


Ținând cont de mediul înconjurător, designul scandinav implică folosirea resurselor naturale regenerabile și care sunt disponibile local. Așadar, lemnul este un material foarte comun (oferind de asemenea și sentimentul de căldură esențial pentru hygge). Alte resurse predominante sunt ratanul și pielea. Au și un respect profund pentru tehnicile tradiționale, un exemplu tipic fiind arta sticlei suflate. Designerii își găsesc frecvent inspirația în natură: forme curbate, motivele din textile derivă din flora și fauna, deși acestea sunt prezentate sub o formă simplificată sau abstractă. Totodată, designerii iau în considerare ca orice ar crea, să fie făcut cu meticulozitate și cu atenție la detaliu.


Designul scandinav și-a atins culmea între 1930 – 1960, când popularitatea sa a fost resimțită pe întregul glob. De atunci, designerii scandinavi talentați au continuat să își lase amprenta pe plan internațional. De aceea, designul scandinav este sinonim cu designul iconic. Prima generație de designeri care s-a bucurat de recunoaștere pe plan mondial a inclus nume precum Arne Jacobsen, Verner Panton și Alvar Aalto. Aceștia au stabilit valorile fundamentale care reprezintă încă esența designului scandinav contemporan. Lucrările lor au cunoscut o extraordinară longevitate, aflându-se în prezent încă în producție, iar influența lor făcându-se simțită în creațiile designerilor contemporani din întreaga lume.

Există multe tipuri diferite de scaune și mese pe acest poster.

Erik Gunnar Asplund  (Suedia, 1885 – 1940)

 

Desi initial a fost pictor,Asplund s-a focusat pe arhitectura, deschizandu-si un studio in Stockholm in1909. A proiectat numeroase cladiri, inclusiv Stockholm Library in 1928. Deasemenea, a creat cateva piese uimitoare de mobilier, in special scaune dinlemn si metal, pentru a completa interioarele cladirilor sale.  Piesa iconica reprezentativa: Goteborg Chair. 

 

 

Alvar Aalto  (Finlanda, 1898 – 1976)

 

Aalto si-a inceput cariera ca arhitect genial,formele sale organice fiind in mod special o amprenta a practicii sale.Impreuna cu sotia sa, Aino, au experimentat cu tehnica lemnului curbat,aplicata scaunelor si introdusa mai apoi in scena designului international. Aaltoeste recunoscut in mod special pentru creatiile sale,  Models No.31 si 41  ,create in anii 1930 si care sunt inca considerate ca fiind iconice. Alvar siAino au experimentat de asemenea si cu sticlaria, rezultand intr-un alt clasic–  vaza Savoy  din 1936 – care a anticipat formele organice ale designuluiscandinav de dupa razboi. 

 

 

Arne Jacobsen  (Danemarca, 1902 – 1971)

 

Arne Jacobsen si-a deschis in 1930 agentia sa pentru designsi arhitectura in Hellerup. A inceput sa proiecteze mobilier in 1945, dar nupentru interioarele cladirilor sale, ci pentru productie in masa. A creat oserie de obiecte iconice – cum ar fi scaunele  Ant  si  Series 7  , care erau dinplacaj de lemn mulat si picioare din metal – pentru Fritz Hansen.  Creatiile pe care le-a facut specific pentrucladirile sale au ajuns sa fie produse in masa ulterior: de exemplu,  Egg Chair  si  Swan Chair  , pe care le-a creat pentru Royal Hotel din Coppenhaga. Printrecreatiile sale se numara si instalatii luminoase pentru Louis Poulsen,ustensile de bucatarie si tacamuri din otel. Toate aceste piese au avut unsucces extraordinar, iar formele sale futuristice au devenit estetica dominantaa acelor vremuri.

 

 

Søren Hansen  (Danemarca, 1905 – 1977)

 

Søren era nepotul lui Fritz Hansen, care a fondat companiaproducatoare de mobilier care ii poarta numele. Folosind tehnica lemnului indoitperfectionata de Thonet in Austria, a creat scaunul  Dan  , un scaun de stil bistroale carui spatar si picioare din spate erau formate dintr-o singura bucata delemn. Søren a dus mai departe traditia companiei bunicului sau de a proiectanumeroase modele de scaune, mereu tinand cont de balanta dintre estetic siproductia de masa, si a continuat sa modernizeze modelele existente. 

 

 

Bruno Mathsson  (Suedia, 1907 – 1988)

 

Mathsson a deprins arta fabricarii de dulapuri de la tatallui. La inceputul anilor 1930, el proiecta mobilier in principal pentrucompania familiei sale. El prefera formele organice si folosea deseori curelede piele pentru sezuturile scaunelor sale pentru a prinde forma sezutului.Acest trend era denumit “modernism organic”. Creatiile sale sunt inca produsesi vandute de Fritz Hansen. 

 

 

Eero Saarinen  (Finlanda, 1910 – 1961)

 

La 13 ani, Saarinen a emigrat impreuna cu familia in StateleUnite ale Americii, unde a si studiat arhitectura. Cel mai cunoscut design alsau este scaunul  Tulip  , produs de Knoll din 1957. 

 


 

Børge Mogensen  (Danemarca, 1914 – 1972)

 

Morgensen a lucrat sub indrumarea lui Kaare Klint. A fostprofund influentat de traditia American Shaker si astfel a proiectat  masaShaker  si scaunele  similare  BM1  si  BM2  in 1958. Creatiile sale erau caracterizate prin folosirea de materiale naturalede inalta calitate, printre care lemnul de fag si fibrele de plante folosite pentru sezuturi. 

 


 

Ilmari Tapiovaara  (Finlanda, 1914 – 1999)

 

A studiat designul in Helsinki, a lucrat un scurt timp inParis alaturi de Le Corbusier, apoi si-a deschis un studio de design impreunacu sotia sa, Annikki, si a proiectat faimosul scaun  Domus  din placaj de lemnmulat. Si-a petrecut cea mai mare parte din cariera incercand sa descoperescaunul ideal. 

 


 

Finn Juhl  (Danemarca, 1912 – 1989)

 

Dupa ce a studiat arhitectura in Copenhaga, Juhl si-ainceput cariera in studioul de design al profesorului sau, Vilhelm Lauritzen.Dupa zece ani, a proiectat numeroase piese de mobilier, in special scaune, careau devenit piese de rezistenta ale istoriei designului scandinav. Formele salesunt foarte organice, iar felul lui de a modela suportii si cotierele de  lemn sunt aproape sculpturale. Dupa razboi,in 1945, a infiintat compania sa, unde a proiectat un numar mare de scaune,canapele si mese, care au castigat premii si au fost expuse la diverseexpozitii si targuri. Cele mai frapante modele sunt fotoliile  NV-45  si  NV-48  pentru Niels Vodder, fabricate din materialul sau preferat, lemn de teak. Acondus calea catre un nou stil, cunoscut ca “stilul teak”. Ca profesor laScoala de Design Interior din Copenhaga intre 1945-1955, Juhl va influenta ointreaga generatie de noi designeri. 

 


 

Hans Wegner  (Danemarca, 1914 – 2007)

 

In anii 1940, si-a deschis un studio de design si proiectatmobilier in colaborare cu Børge Mogensen. Piesele sale au devenit repedefaimoase pentru simetria perfecta si puritatea formei.  Piese iconice reprezentative: China Chair, CH24 Wishbone Chair, CH 07 Shell Chair. 

 


 

Nanna Ditzel  (Danemarca, 1923 – 2005) si  JørgenDitzel  (1921 – 1961)

 

Nanna a studiat designul la Royal Academy of Fine Arts in Copenhaga.In 1944, l-a intalnit pe Jørgen, iar impreuna au deschis un studio de design inHellerup. In 1956 au publicat impreuna cartea “Scaune daneze”, care a castigatpremiul Lunning. Au proiectat celebrul fotoliu in forma de ou din impletituride rachita si o serie de mobilier pentru copii – un scaun inalt de masa sitaburetul Toadstool – care mai sunt in productie si astazi. 

 
 

Poul Kj  ærholm  (Danemarca, 1929 – 1980)

 

Initial tamplar, Kjaerholm a studiat apoi fabricarea dedulapuri in cadrul School of Arts and Crafts din Copenhaga pana in 1951.Proiectul lui de final a inclus si sezlongul  PK25  , care a fost imediat cumparatsi fabricat de catre E. Kold Christensen. Apoi a proiectat celebrul scaun  PKO  in placaj de lemn mulat. A fost premiat cu Lunning Prize pentru mobilierul sau,iar din anii 1980, compania Fritzz Hansen i-a fabricat si distribuit scaunelepe care le-a creat in anii 1970. 

 


 

Verner Panton  (Danemarca, 1926 – 1998)

 

Panton a terminat in 1951 Royal Academy of Fine Arts dinCopenhaga cu specializare in arhitectura. Dupa cativa ani petrecuti in echipade designeri ai lui Arne Jacobsen, si-a deschis propriul studio in 1955, apoi alansat o succesiune de proiecte de arhitectura, mobilier si textile de o inaltaoriginalitate. In 1958, a proiectat celebrul scaun  Cone  , in forma unui cornetde inghetata. Acest design iconic i-a adus recunoastere internationala, apoi aatras atentia instalatiile sale si decorurile de scena. Stilul lui de formesculpturale si culori vibrante a revolutionat designul scandinav in anii 1960.In toata aceasta perioada a lucrat neincetat la un proiect care i-a fost foarteaproape de inima, scaunul dintr-o singura bucata in forma de S, celebrul  S-Chair  , denumit si scaunul  Panton  . Panton a proiectat scaune si corpuri de iluminat, textile sicovoare, atat in culori sau alb si negru, cu forme ireale, multe dintre acesteafiind fabricate de catre Fritz Hansen. A creat corpuri de iluminat si pentruLouis Poulsen. In intreaga sa cariera, Panton a creat produse originale sirevolutionare. Vazut ca un adevarat vizionar, a fost intotdeauna cu un pasinainte traditionalului design scandinav. 

 


 

Eero Aarnio  (Finlanda, 1932 - )

 

Si-a deschis studioul in 1962. Initial folosea materialenaturale, precum lemn si rachita, dar curand si-a intors interesul catre noiletehnologii, fiind in mod special atras de fibra de sticla si Plexiglas. Esterecunoscut pentru  Ball chair  (1963) si  Bubble chair  (1968). 

 


 

Steen Østergaard  (Danemarca, 1935 - )

 

Østergaard  a lucrat operioada alaturi de Finn Juhl inainte sa-si deschida propriul studio in 1965.In 1966, a proiectat scaunul  A-line  sau  Cado 290  , un scaun ergonomic mulatdintr-o singura bucata de plastic. De-alungul carierei sale, a folosit plasticpentru toate designurile sale. 

 


 

Yrj  ö Kukkapuro  (Finlanda, 1933 - )

 

Kukkapuro a studiat si absolvit arhitectura la HelsinkiSchool of Fine Arts and Design in 1958, iar in 1959 si-a deschis studioul saude design. Dupa un numar de experimente, a reusit intr-un final saperfectioneze scaunul  Karuselli  , a carui forma a fost data de forma corpului luiKukkapuro in timp ce statea asezat. Acestea au fost inceputurile ergonomiei indesign. El a studiat de asemenea si antropometria (masurarea marimii siproportiilor corpului uman), aplicand aceste cunostinte designurilor sale cu scopul dea le face cat mai aproape posibil de forma corpului uman. Un exempluil reprezinta scaunul de birou,  Fysio  . 

 
 

Maija Isola  (Finlanda, 1927 – 2001)

 

Dupa ce a studiat la School of Fine Arts and Design inHelsinki, Isola s-a alaturat companiei Printex, pentru care a creat numeroaseprinturi pentru a fi folosite in mobilier. In 1951, Marimekko a fost infiintataca parte separata din companie, pentru a promova textilele sale in domeniuldesignului interior. Printurile sale au fost admirate pentru originalitate,formele grafice si modelele abstracte. In anii 1950, a inceput sa foloseascamotive florale in culori aprinse, iar in anii 1960 a avut un succes foarte marecu diverse serii –  Melooni, Unikko  si  Kaivo  – care au avut o influenta majorain designul de textile si care se afla in productie si astazi. Creatiile sale aufost adevarata fata a companiei Marimekko. 

 


 

Aino Aalto  (Finlanda, 1894 – 1949)

 

Aino Mandelin-Marsio a absolvit arhitectura in 1920, iar in1924 s-a casatorit cu arhitectul Alvar Aalto. Si-au petrecut intreaga viatalucrand impreuna. Aino s-a specializat in designul de sticlarie, majoritateafiind produse de catre Iittala. Ea a creat gama  Bölgeblick  , care includeavesela, pahare, cani si altele. 

 


 

Wilhelm Kåge  (Suedia, 1889 – 1960)

 

Dupa ce si-a incheiat studiile la Technical School inStockholm, Kåge a fost angajat in 1917 de catre Gustavsberg, renumitulproducaror de portelan suedez. Aici a creat serviciul de cina  Arbetarservis  ,decorat cu crini albastri si care avea ca principal avantaj faptul ca eraextraordinar de accesibil. 

 
 

Poul Henningsen  (Danemarca, 1894 – 1967)

 

Henningsen a fost unul din marii designeri scandinavi decorpuri de iluminat. Dupa ce a studiat arhitectura in Copenhaga, a devenitcritic de arta, apoi co-redactor-sef pentru revista de arta Klingen. In acelasitimp, crea si corpuri de iluminat, cu un interes special pentru folosireamaterialelor gen cupru si sticla. In 1924, la scurt timp dupa ce a proiectat ogama de iluminare stradala prin oras, a creat o gama de veioze. Unice prinabilitatea lor de a reduce efectul de orbire, au marcat inceputurile seriei  PH  ,care include si faimosul Artichoke, inca fabricat de catre Louis Poulsen siastazi. Mai mult decat orice alt designer, Henningsen a visat la un design bundisponibil pentru toti si se opunea ferm pretentiilor elitiste. 

 


 

Göran Hongell  (Finlanda, 1902 – 1973)

 

Hongell a studiat arta decorativa la Helsinki School of FineArts and Design. Si-a deschis un studio pentru decoratiuni murale si vitralii.In 1950, a creat celebrele pahare  Aarne  pentru Karhula, companie unde a fostnumit director de creatie; aceste pahare sunt inca produse de catre Iittala.Hongell este vazut ca fiind unul dintre pionierii sticlariei industrialedin Finlanda. 

 


 

Acton Bjørn  (Danemarca, 1910 – 1992)

 

Bjørn a fost un designer industrial in timpul celui de-alDoilea Razboi Mondial, dupa care a lucrat in aviatie, in special pentru Boeing.A deschis Industridesign Agency impreuna cu Sigvard Bernadotte, si a lucrat cuBang&Olufsen, care i-a creat reputatia. Lucra egal si cu plastic si cu melamina, materiale din care a creat o varietate de ustensile de bucatarie,inclusiv bolurile  Margrethe  pentru Rosti.

 


 

Folke Arström  (Suedia, 1907 – 1997)

 

Arström a studiat arta inainte de a-si deschide studioul saude design grafic. A creat numeroase seturi de tacamuri, inclusiv gama Focus deLuxe, care era o alternativa reusita pentru argintaria care se folosea in acelevremuri si a devenit rapid foarte populara in Statele Unite. A primit medaliade aur la Milan Triennale in 1951. 


 

Sigvard Bernadotte  (Suedia, 1907 – 2002)

 

Bernadotte a fost unul dintre pionierii designului scandinavindustrial. In anii 1930 s-a alaturat studioului de argintarie Georg Jensen sia folosit forme geometrice cu un efect magnific in designurile sale detacamuri. 

 

 

Kaj Franck  (Finlanda, 1911 – 1989)

 

Franck a fost unul dintre cei mai prestigiosi designeri deceramica si sticla din Finlanda. A absolvit Central School of Applied Arts inHelsinki in 1932. Seturile sale de oale cu forme geometrice aveau un designcontractant cu estetica acelor vremuri, care favorizau mai mult formelecurbate. Printre lucrarile de referinta se numara gama  Kilta  , produs de Arabiain 1952, paharele si ulcioarele  Kartio  pentru Iittala si gama  Teema,  tot pentruIittala, care se afla inca in productie. 

 
 

Tapio Wirkkala  (Finlanda, 1915 – 1985)

 

Wirkkala a fost unul din marii designeri scandinavi, alcarui talent era sa faca lucruri extraordinare din orice material: sticla,ceramica, metal sau lemn. Inspiratia lui se tragea mereu din natura, cum a fostsi cazul vazei din sticlea suflata  Chanterelle  , creata in 1946 pentru Iittala.O perioada lunga a lucrat pentru Rosenthal Porcelain, creand superbe servicii,vaze, tacamuri si multe altele. A creat sticla mata in anii 1970.

 

 

Stig Lindberg  (Suedia, 1916 – 1982)

 

Lindberg a studiat designul la Technical School in Stockholmsi a lucrat in ceramica la studiourile Gustavsberg, unde a fost numit directorartistic in anii 1950, perioada in care a creat faimoasa vaza  Pungo  . Si-acontinuat cariera in Italia, unde si-a deschis propriul sau studio. 

 
 

Henning Koppel  (Danemarca , 1918 – 1981)

 

A studiat designul si sculptura, iar in 1946 a inceput ocolaborare roditoare cu compania Georg Jensen, unde s-a specializat inargintarie. A creat servicii de cina, tacamuri si ulcioare si carafe cu forme futuristice si cvasi-organice. 

 


 

Jens H. Quistgaard  (Danemarca, 1919 – 2008)

 

Quistgaard a experimentat cu diferite materiale – bronz,otel, lemn – din care a creat diverse obiecte de uz zilnic: ceainice, suporturide lumanari, vase, si multe altele. Stilul sau, organic si cu formesculpturale, este recunoscut instantaneu. In 1964, a infiintat compania DanskInternational Designs impreuna cu un investitor american. Multe dintre pieselesale sunt inca recunoscute ca piese iconice, inclusiv celebra galeata de gheatadin lemn de teak. 

 
 

Saara Hopea  (Finlanda, 1925 – 1984)

 

In anii 1950 a creat faimoasele pahare  No. 1718  si ulciorul  No.1618  pentru Nuutajärvi, care au si castigat medalii de argint la MilanTriennale in 1954 si au intrat curand si in productie.

 
 

Erik Magnussen  (Danemarca, 1940 - )

 

Dupa ce a studiat ceramica, Magnussen a lucrat ca designerpentru Bing & Grøndahl. A primit premiul Lunning pentru creatiile sale,printre care si ceainicul cu filtru inclus. Este recunoscut insa pentrulucrarile sale dupa 1977 in parteneriat cu compania danez Stelton, care aprodus o gama de tacamuri din otel, inclusiv EM77 canile vidate si gama delampi cu ulei.

 
 

Timo Sarpaneva  (Finlanda, 1926 – 2006)

 

Sarpaneva a studiat la Helsinki School of Fine Arts andDesign, si a fost apoi angajat de Iittala pentru a organiza expozitii. In anii1960, a creat renumita serie de vaze  Finlandia  pentru Iittala, cu sticlatexturata care imita coaja de copac in aparenta. Fiecare piesa este unica. Aavut cateva lucrari si pentru Rosenthal Porcelain si a creat oala din fontasmaltuita cu maner detasabil din teak pentru Iittala.

 
 

Le Klint  (Danemarca, 1943)

 

In 1901, inginerul Peder Vilhelm Jensen-Klint a creat olampa pe ulei cu abajurul facut din pergament pliat. Familia a inceput sadezvolte aceasta inventie si au experimentat cu abajururile pliate, iar in1942, unul dintre fii lui, Kaare Klint, a creat  Model 101 Lantern  , urmandacelasi principiu. In 1943, s-a infiintat compania familiei, Le Klint. Model101, geometric si sculptural, este in mod special potrivit pentru interioaremoderne, iar fratii Klint au creat numeroase variatiuni de la original, mereufacute manual. 

 

 


 Referinte: “Interior Inspiration – Scandinavia” – Sonia Lucano, ed. Thames & Hudson

 


Minimalist Home Stories & more este destinația perfectă pentru iubitorii de design interior. Aici vei descoperi articole despre tendințele momentului, despre culori, inspirație pentru decorul locuinței și tot ce trebuie să știi despre colaborarea cu un designer de interior – o lectură interesantă pentru cei pasionați de frumusețea fiecărui detaliu al amenajării interioare.

NEWSLETTER

Înscrie-te la newsletter

Abonează-te aici pentru a primi direct în căsuța de e-mail inspirație din lumea designului interior.

Contact Us

COLABOREAZĂ CU NOI

Ai nevoie de ajutor pentru proiectul tău de design interior? Colaborează cu noi.

Minimalist Interior Design Studio oferă servicii de design interior complete pentru cei care doresc ajutor în amenajarea spațiului, de la consultanță până la implementare. Colaborăm îndeaproape cu fiecare client pentru a crea proiecte unice, de la amenajarea interioară a apartamentelor mici până la renovarea spațiilor ample. Cu o abordare personalizată, ne asigurăm că fiecare colț al locuinței tale reflectă stilul și confortul dorit.

VEZI SERVICII

DISCLOSURE


Minimalist Home Stories & more conține ocazional conținut sponsorizat, produse oferite și linkuri de afiliere. Toate aceste tipuri de conținut sunt clar marcate. Mulțumim pentru sprijinul acordat articolelor care fac posibil acest blog.

 Cât durează un proiect de amenajare interioară, ce factori influențează, cum poți optimiza procesul
De către Marta Avram 13 februarie 2025
Cât durează amenajarea interioară?Un proiect de design interior este o adevărată coregrafie de planificare, executare și coordonare. Înțelegerea etapelor procesului este esențială pentru stabilirea unui termen realist de finalizare. În acest articol, îți explicăm pas cu pas cât durează un proiect de amenajare interioară, ce factori influențează durata și cum poți optimiza procesul pentru a obține rezultate rapide și de calitate.
10 idei ușor de implementat pentru a face o bucătărie mică să fie elegantă și funcțională
De către Marta Avram 28 ianuarie 2025
Dacă plănuiești să reîmprospătezi aspectul bucătăriei tale mici, aceste idei practice și estetice te vor ajuta să creezi un spațiu modern, organizat și plăcut. Cu puțină creativitate și atenție la detalii, chiar și cea mai mică bucătărie poate deveni un spațiu stilat, organizat și extrem de funcțional.
Alegerea covorului perfect pentru un design interior de exceptie
De către Marta Avram 20 ianuarie 2025
Alegerea covorului potrivit poate transforma complet designul unei camere. În acest articol, descoperi reguli esențiale pentru a selecta dimensiunea, forma și culoarea ideală a covorului, în funcție de mobilier și spațiu. De la livinguri și dormitoare până la holuri și dininguri, sfaturile includ armonizarea covorului cu mobilierul, evitarea covoarelor prea mici și soluții practice pentru dimensiuni atipice. Creează un decor echilibrat și funcțional, respectând aceste principii!
Alte articole
Share by: